منتقد سینما: 'بوسیدن روی ماه' بی تكلف و پاك است
نوشته شده توسط : sadis

'محسن سلیمانی فاخر' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت:فیلمساز 'بوسیدن روی ماه' می داند چه می خواهد بگوید و قصه آن كه از دل یك موقعیت انسانی برمی خیزد، به راحتی بر جان و دل مخاطب می نشیند حتی مخاطب عامی كه در جستجوی ستاره در سینمای خویش است.

این روزنامه نگار افزود: تماشاگران پس از تماشای فیلم به شخصیت ها و ایثار شكل گرفته در آن می اندیشند و به روابطی می اندیشد كه در حد اعلای انسانیت، نوع دوستی و فرار از منیت و خود شیفتگی است.

وی ادامه داد: شخصیت 'احترام سادات' نماد ایثار است و نماد مادران شهیدانی كه آن قدر در وادی گذشت و مناعت طبع قرار گرفته اند كه مانند فرزندان شهید خود راهی را بر می گزینند كه همان راه معامله با خدای متعال است.

سلیمانی فاخر ادامه داد: شخصیت اصلی این فیلم در طول این اثر با وجود بیماری و كهولت سن استوار و راسخ زندگی می كند و می بخشد و گذشت می كند و سرانجام پس از 20 سال چشم انتظاری، همچنان در اوج نیاز ایثار می كند و گمشده بی جانش را باز در راه ایثار به همسایه اهدا می كند.

این منتقد سینمایی با بیان اینكه قهرمان داستان 'بوسیدن روی ماه' همچون عقاب در اوج می میرد، افزود: مرگ 'احترام السادات' تلخ نیست بلكه در اوج وادادگی به معبود و با شهامت و عاری از دلدادگی به دنیا و متعلقاتش همراه است، مرگی كه در بالابلند گذشت قهرمانانه و حماسی است.

سلیمانی فاخر یادآور شد: 'بوسیدن روی ماه' همچون 'طلا و مس' از امید به زندگی سخن می‌گوید و واكنشی به شرایط اخلاقی جامعه است؛ این فیلم نوید می دهد كه هنوز در این دنیا هر كس به سوی خویشتن است هنوز كسانی هستند كه نماد ایثار و هنجارهای ارزشی هستند.

وی تاكید كرد: 'بوسیدن روی ماه' فیلم كاملی است كه با استفاده از بازیگرانی كه مطرح نیستند و كاراكترهایی همچون دو پیر زن و در لوكیشن های محدود از موضوع و مفاهیمی ارزشی، اخلاقی و انسانی سخن می گوید.

فیلم سینمایی بوسیدن روی ماه در چهارمین روز -یكشنبه- در سالن اهالی رسانه جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد.

سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر تا 23 بهمن ماه ادامه دارد.

فراهنگ 2025**1588





:: برچسب‌ها: نیکون , جزیره , مرخصی ,
:: بازدید از این مطلب : 442
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: